Je ziet het steeds meer, foto’s van iedereen die er werkt op websites van bedrijven. En dat is niet voor niets. Mensen vinden het prettig om te zien wat voor mensen er bij een bedrijf werken. Het zorgt voor een persoonlijke touch, mensen vinden het prettig om te weten met wie ze mailen of bellen. Klanten krijgen sneller een band met je bedrijf omdat ze een beeld hebben bij hun contactpersoon. Het is dus zeker een goed idee om foto’s van je medewerkers op je website te zetten. Maar het is daarbij minstens zo belangrijk dat de foto’s van goede kwaliteit zijn en uitstralen wat jij met je bedrijf uit wil stralen.

Foto’s van goede kwaliteit

Je kunt natuurlijk zelf aan de slag met je camera, maar het is veel slimmer om bij een echte portretfotograaf aan te kloppen, zoals bij deze fotostudio in Utrecht. Dan weet je namelijk zeker dat de foto’s van uitstekende kwaliteit zijn en dat ze ook allemaal in één lijn zijn. Wanneer je liever niet met het hele bedrijf langskomt in de fotostudio, kunt je de portretfotograaf ook gewoon op locatie langs laten komen. Misschien juist leuk om de foto’s te laten maken op een plek die herkenbaar is voor jullie bedrijf.

Wat wil je uitstralen met je foto’s?

Het is heel belangrijk om van tevoren te bedenken wat je met je foto’s wil uitstralen. Ben je een creatief marketingbureau, dan is het niet slim om alle medewerkers in pak op de foto te zetten, bij wijze van. Wanneer je graag toegankelijk over wil komen, is het belangrijk dat de medewerkers op de foto eruit zien als zichzelf en toch een professionele uitstraling hebben. De portretfotogaaf helpt daar natuurlijk graag bij, maar de kledingkeuzes heb je natuurlijk zelf in de hand. Het is echter wel belangrijk dat de kleding niet afleidt van het gezicht. Kies daarom nooit voor volledig witte of zwarte kleding of voor strepen of stippen. Daarnaast is het ook niet slim om voor kleding te kiezen met een laag decolleté. Wanneer de foto dan afgesneden wordt, kan dit er heel bloot uit komen te zien. Het is in ieder geval belangrijk dat het in lijn is met wat je uit wil stralen als bedrijf in zijn geheel.

Foto’s van medewerkers dragen bij aan hogere conversie

Wanneer je goede foto’s van je medewerkers hebt laten maken, en daarop uitstraalt wat je uit wil stralen, kun je ze op de website gaan zetten. Je misschien wel merken dat je ineens wat meer aanvragen via je website zal krijgen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat foto’s van medewerkers op de website bij kan dragen aan hogere conversie. Het is daarbij ook slim om aan te geven wat de medewerkers precies doen, geef aan waarin ze gespecialiseerd zijn. Je kunt de medewerkers bijvoorbeeld ook stukjes over hun specialisme laten schrijven, waarbij dan weer de desbetreffende foto staat. Wanneer mensen een beter beeld hebben bij een bedrijf, zijn ze eerder geneigd om over te gaan tot conversie!